Maak kennis met onze virtuele assistent: Sophia

  • door Sara Desmidt
  • 15 mrt, 2021

Wij geven graag een korte introductie van onze kersverse collega, want zij verdient wat extra uitleg. Wij vertellen wat onze virtuele assistent voor u als ondernemer kan betekenen.

Minimaliseer uw mailbox

Een overvolle inbox, wij kunnen ervan meespreken. Sophia stuurt een deel van het overbodig mailverkeer weg van uw mailbox. Zij kent het antwoord op zo’n 350 veelgestelde vragen over boekhouden en ondernemen. Een snelle oplossing van een dringende vraag is slechts één chatbericht vandaan. Vindt u geen antwoord op uw vraag of heeft u toch liever persoonlijk advies? Sophia plant binnenkort op enkele minuten een face-to-face afspraak met één van onze collega’s.

Uw cijfers binnen duimbereik

Dankzij de integratie met Yuki kan u ten alle tijde uw cijfers opvragen via een simpel chatbericht. Wilt u uw dossiergegevens bekijken? Contacteer Sophia via chat en de klus is zo geklaard. Om het u zo gemakkelijk mogelijk te maken bereikt u Sophia niet enkel op onze website, maar ook via Facebook Messenger.

Bespaar tijd met flows

Sophia verzamelt gegevens voor allerlei zaken via een gebruiksvriendelijk chatgesprek. Wij sturen u een link naar de flow en u vult de nodige gegevens in binnen enkele minuten. Sophia onthoudt alle gegevens, waardoor u nog meer tijd bespaart als u haar in de toekomst contacteert.

Naast de routinematige processen als de voorbereiding van de personenbelasting helpt Sophia ook bij processen als een adreswijziging of inschrijving van een nieuwe bedrijfswagen om het aanleveren van gegevens nog makkelijker te maken voor u.

Digitale to do lijstjes

Mail is onvermijdelijk, maar het hoeft geen obstakel te zijn. Momenteel leert Sophia hoe zij de communicatiestroom tussen jou als klant en ons als accountant kan verbeteren.

In de toekomst zal zij in staat zijn to do’s toe te kennen. U kan to do’s toekennen aan ons en ook omgekeerd, om zo nog sneller alles in orde te krijgen.

Hoe gebruik je Sophia? 

Momenteel kan u in contact komen met Sophia via twee wegen. Zij is permanent aanwezig via chat op onze website en op Facebook Messenger. Daar bereikt u haar voor algemene vragen, om binnenkort een afspraak te maken of uw cijfers te bekijken.

Daarnaast sturen wij u regelmatig links naar de flows die u helpen bij boekhoudkundige processen.


Voer hier uw eerste gesprek met Sophia
door Sarah Desmidt 6 februari 2025
Om kmo's te ondersteunen bij het verzamelen en delen van hun duurzaamheidsgegevens, lanceren Febelfin en Isabel een innovatief digitaal platform. Dit platform biedt een uniforme, veilige en eenvoudige manier om ESG-gegevens (Environmental, Social & Governance) te rapporteren.
door Sarah Desmidt 5 februari 2025
Veel ondernemers denken dat een lage prijs hun een concurrentievoordeel geeft. Maar wist je dat te goedkoop zijn net het tegenovergestelde effect kan hebben? Klanten associëren prijs vaak met kwaliteit. Een te lage prijs kan argwaan wekken: “Wat is er mis met dit product?” of “Waarom is deze dienst zo goedkoop?”
door Sarah Sara Desmidt 17 januari 2025
Een nieuwe locatie kiezen voor een bedrijfsmagazijn is een strategische beslissing die directe impact heeft op de efficiëntie en groei van je onderneming. Het juiste magazijn zorgt niet alleen voor een betere logistiek, maar helpt ook kosten te besparen en je klanten sneller te bedienen.
door Sarah Desmidt 15 januari 2025
De VSME-standaard, een nieuw vrijwillig raamwerk voor duurzaamheidsrapportering, wordt in 2025 officieel gelanceerd. Deze tool is speciaal ontworpen om kmo’s te ondersteunen bij het rapporteren van hun duurzaamheidsinspanningen.
door Sara Desmidt 20 september 2024

Uit een onderzoek van SD Worx blijkt dat ongeveer de helft van de Belgische kmo’s bedrijfswagens aanbiedt aan hun medewerkers. Deze voertuigen worden vooral ingezet als functiewagens, voornamelijk voor het bezoeken van klanten. Bedrijven met minder dan drie wagens vormen de meerderheid, maar grotere organisaties hebben er vaak meer. Vooral in Brussel en Wallonië worden bedrijfswagens vaker ingezet voor klantenbezoek.

De kosten voor het beschikbaar stellen van bedrijfswagens zijn de afgelopen drie jaar met gemiddeld 30% gestegen, vooral door hogere leasekosten van elektrische wagens. Ondanks deze inspanningen om het wagenpark milieuvriendelijker te maken, blijft het aandeel elektrische en hybride voertuigen stabiel. Momenteel bestaat 14% van de bedrijfswagens uit elektrische voertuigen en 28% uit hybride, terwijl de meerderheid nog steeds fossiele brandstoffen gebruikt. Kmo's verwachten echter niet dat dit aandeel op korte termijn veel zal toenemen.

door Sara Desmidt 12 september 2024
Vanaf 1 januari 2025 wijzigt de quasi-immuniteit van hulppersonen, zoals freelancers en onderaannemers. Wat moet je als ondernemer hierover weten?
door Sara Desmidt 6 september 2024
In een onderneming die nieuwe klanten aantrekt, extra omzet genereert en nieuwe medewerkers aanwerft, moet u als werkgever rekening houden met bijkomende verplichtingen. We zetten de belangrijkste actiepunten op een rijtje.
door Sara Desmidt 4 september 2024
De Europese Unie zet met de Richtlijn 2023/970 een belangrijke stap in de richting van gelijke verloning voor mannen en vrouwen. Verloningstransparantie en handhavingsmechanismen om de loonkloof te dichten staan centraal. Voor ondernemers betekent dit een aantal nieuwe verplichtingen en kansen binnen het kader van ESG (Environmental, Social, Governance).
door Sara Desmidt 4 september 2024
Hoe benut jouw accountant het volledige potentieel van zijn kantoor? Hoe rendabel is elke klant waaraan hij en zijn medewerkers diensten verlenen? Rentabiliteitsrapportages zijn hier een belangrijke tool.
door Sara Desmidt 4 september 2024
De CSRD-richtlijn verplicht bedrijven om vanaf 2024 te rapporteren over hun impact op mens en milieu. Jammer genoeg haalde de Belgische overheid de deadline niet om deze richtlijn om te zetten in nationale wetgeving.
Show More